mandag, april 17, 2017

Bok nr.15 - 2017: Hvite spor

Hvite spor av Emelie Schepp (Lydbok-CD)
«Hvite spor» er bok 2 om statsadvokat Jana Berzelius.

Et hurtigtog står stille på Norrköpings sentralstasjon i den kalde vinternatten. En ung kvinne er nettopp blitt funnet død om bord på toget. Fingrene hennes er blodige, og hun har hvitt skum rundt munnen. Kvinnen reiste ikke alene, men nå er venninnen sporløst forsvunnet.

Hvem er disse kvinnene, og hva har hendt dem? Statsadvokat Jana Berzelius blir satt på saken sammen med politiet. Det går ikke lang tid før etterforskningen blir mye mer personlig enn hun hadde tenkt seg. Atter en gang blir hun konfrontert med sin fortid. Da kriminalbetjent Henrik Levin og hans kollega Mia Bolander kommer over et spor, skjønner Jana at mistanken peker mot en person som hun kjenner til. En mann hun helst vil glemme, en som vet altfor mye om henne. For å beskytte sin fortid må hun finne den mistenkte mannen før politiet gjør det.

........................................................................................
Eg brukar lang tid på alle bøker for tida, men i dag fekk eg fullført denne. Som krimroman er den ikkje av dei verste, men det som kan vere forvirrande når ein les på øyret er dei mange  "sceneskifta" -utan ein liten pause i lesinga. Opplesaren er heilt OK.
Eg trudde lenge at eg hadde lese boka før, for der var ein liten detalj eg kjende att. No ser eg at boka er nr.2 i ein serie, og eg har truleg lese nr. 1. Kven veit.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 28.mars. I dag fyller eg 84 år.

Klokka err no17.03, temperaturen ute er+ 10 grader, det er lettskya og fint  I dag har eg fått mange gratulasjonar på nettet -og elles. Eg s...