tirsdag, august 07, 2018

Bok nr.25 - 2018: På grunn av et løfte

Manhattan, 02:17 om morgenen: Telefonen på Myron Bolitars nattbord ringer. I den andre enden er Aimee Biel - en skremt tenåring som har ringt til den ene voksne som har lovet å hjelpe henne hvis hun noen gang skulle havne i trøbbel. Han snubler ut av sengen, og kjører av sted for å hente henne på et kaldt gatehjørne og bringe henne i sikkerhet. Mot bedre vitende lar han henne overtale seg til å slippe henne av på en ukjent adresse i en forstad. Det skal vise seg å være en feiltagelse han vil angre. Aimee forsvinner inn i natten, og øyensynlig fra jordens overflate.

Drevet av skyldfølelse og Aimees fortvilte familie, bestemmer Myron seg for å bli personlig involvert i letingen. Men han har en plaget fortid, hvor hans kjære ofte har måttet ta støyten. Nå må Myron en gang for alle bestemme hvem han er og hva han står for, hvis han skal kunne redde både Aimee og seg selv.
………………………………………………………………………………
Eg er ikkje så veldig begeistra for denne typen kriminalromanar. No vurderer eg denne som lydbok. Særleg lydbøker bør vere det eg kallar "fokuserte". Med det meiner eg at det ikkje skal vere for mange digresjonar og avsporingar. Heller ikkje så mange personar å halde greie på-når ein ikkje les boka samanhengande blir det mykje å halde orden på. Denne boka var vel verken betre eller dårlegare enn andre bøker av samme forfattar. Det blir gitt ut mykje krim, særleg som lydbøker. Etter kvart vert ein kresen og vil ha noko nytt, ein ny vri etc. Ein vil gjerne bli litt overraska, det blei eg ikkje her.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 22.april

No er klokka blitt 16.35 utan at det har hendt så mykje. Det mest dramatiske som har skjedd er at eg har prøvd å slette alle bilda mine på P...