fredag, mars 03, 2017

Bok nr. 10 - 2017: Blindgang.


Hummel-saken har plaget William Wisting i over et halvt år. Etterforskningen av hva som skjedde da drosjesjåfør Jens Hummel ble meldt savnet, har vært resultatløs, og han må tåle kritikk. Et overraskende funn gjør at mistanken rettes mot Dan Roger "Danny" Brodin. Problemet er bare at Danny har et solid alibi. Han sitter allerede fengslet, siktet for et annet drap. Agder politidistrikt er sikre på at de har rett mann.

Wisting er vant til å kunne stole på egne vurderinger og bygge opp en solid straffesak. Men denne gangen må han bruke all sin kunnskap og erfaring til å plukke fra hverandre en sak som andre mener er endelig avgjort. Han går sine egne veier og følger sin egen overbevisning - helt inn i rettssalen.

..................................................
Av mangel på anna lesestoff har eg lese denne boka for andre gong. Ikkje at eg hugsa så mykje att av første gongs lesing. Stygt å seie , men denne typen bøker går det 13 av på dusinet. Jørn Lier Horst skriv autentiske politiromanar, berre så synd at dei for meg er berre kjedelige. No har eg fått tak i eit par nye bøker som eg håper skal engasjere meir.

Ingen kommentarer:

Dagbok 20 24: 3.mai

 Klokka er no18.30, temperaturen ute er + 20 grader. Det har vore ein strålande dag, med sol frå klar himmel. Eg har vore her åleine heile d...