onsdag, mai 11, 2016

Bok nr.31 - 2016: Kronprinsen

Kronprinsen - Alexandra Beverfjord
 I en stille og iskald februarmåned rystes Norges hovedstad av et bestialsk dobbeltdrap. Ofrene er et par som har funnet hverandre på tvers av etniske skillelinjer. Det viser seg at dette bare er starten på noe langt verre, og ting tyder på at sterke nynazistiske nettverk har gjenoppstått.
Vi følger reporterteamet Joakim Lund Jarner og Agnes Lea gjennom tre intense døgn i deres jakt på gåtens løsning. Med seg har de fotografen og hackeren Isa Eng, som viser de to veien inn til en mørk underverden hvor nazister og antinazister gjennom flere tiår har ført en brutal krig uten at myndigheter eller politiet har grepet inn.
Samtidig plages Joakim Lund Jarner av drømmer om sin avdøde søster, Iben, som ble funnet hengt i skogen da hun var 16 år. Men begikk hun virkelig selvmord den gangen?
.....................................................................
Eg hadde lite lyst på fleire krimbøker akkurat no, og då boka opna med å presentere eit heilt arsenal av folk gav eg nesten opp før eg hadde begynt.
Men så laga eg meg skjema med rubrikkar og namn, og etter kvart vart boka interessant og til dels spennande. No brukte eg litt for lang tid på dei 6 CD - platene, krim før ein helst lese mest muleg samanhengande. Eigentleg. Reknar ikkje med at Margrete vil ha denne akkurat no, så eg får levere den på biblio i morgon.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 26.april

Klokka er no 16.30, temperaturen ute er +8 grader og no skin sola mellom skyene. Det er berre ei lita stund sidan eg kom att frå turen på Ve...