lørdag, mai 07, 2016

Bok nr.30 - 2016: Den statiske mannen.




















Til tross for fornavnet; Victor Abel har ikke seiret på mange områder. Ikke ennå - idet historien om «Den statiske mannen» starter, og Victor nærmer seg de runde 60. Visst har han sikret seg en trygg jobb som konsulent i Fredrikstad kommune, men han faller godt innenfor rammene av det vi kaller et ensomt menneske - selv om han selv ikke gjør noe nummer av det. Det har ikke kommet noen kvinner, og dermed har heller ingen kunnet forlate ham. Og så har han jo katten.(De kan lese meir på nettet.Og dessutan det som Margrete har skrive om boka. Eg er stort sett enig med henne.)
............................................................
Dette er ei fin, lita perle av ei bok. Eg følte det av og til som om forfattaren heldt opp eit speil framfor meg og sa: "No, kan du sjå korleis du er"- og eg vart flau! Med andre ord tek han oss på kornet- i skildringa av Victor Abel.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 28.mars. I dag fyller eg 84 år.

Klokka err no17.03, temperaturen ute er+ 10 grader, det er lettskya og fint  I dag har eg fått mange gratulasjonar på nettet -og elles. Eg s...