tirsdag, mai 26, 2009

Bok nummer 33: Seierherrene.


Eg har brukt ganske lang tid på denne boka. For det første er den nokså lang(16 CD-plater) og så har eg vore ute og reist. Derfor blir det berre ein overflatisk omtale av romanen.
Forteljinga tek til på Helgelandskysten på 1920-talet og skildrar livet til ein familie som lever i fattigdom og tronge kår. Så reiser vi med Marta, ei av jentene i familien, til Oslo, der ho jobbar som hushjelp frå 14-årsalderen av.Heile denne delen av boka har ein ekstern forteljar.
Den kan bli litt treig a la Anne Karin Elstad.
Men så overtek Rogern, den yngste av sønene til Marta, og det blir litt meir fart over historia.Vi er komne fram til ca 1990, men Rogern ser seg tilbake og fortel om barndom og ungdom på Grorud, og om turar tilbake til Nordland.
Rogern er fødd i 1955 og høyrer til ein generasjon mellom meg og barna mine, slik at både dei og eg vil kjenne oss att.
Dette er nemlig historia om det norske folk i tida frå ca 1930-1990, med hovudvekt på økonomiske og sosiale kår.Framfor alt er det historia om den norske arbeiderklassen som veks fram, får betre økonomi og meir respekt i samfunnet. Ja, det er kort sagt historia om"Seierherrene".
Eg likte boka, sjølv om eg må medgi at eg har lese mange bøker med tilnærma same tema før.Boka er veldig lettlesen, så ein må ikkje la seg skremme av at den er tjukk.Det å "kjenne seg att" i forteljinga er også litt artig...? Les om boka på nettet-eller les den sjølv!
Lydboka vert godt lesen av Bjørn Sundquist som meistrar både vanleg bokmål med Oslo-vri og nordlandsdialekt.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 28.mars. I dag fyller eg 84 år.

Klokka err no17.03, temperaturen ute er+ 10 grader, det er lettskya og fint  I dag har eg fått mange gratulasjonar på nettet -og elles. Eg s...