onsdag, september 25, 2019

Bok nr. 28 -2019: Falken

En trikk blir kapret i Oslo sentrum. For gislene og politiet venter et åndeløst mareritt. Med politiet på hjul kjører trikken rundt i byen en stekende het juli-ettermiddag. Ingen vet hva som foregår bak de tildekkede vinduene. I denne intenst spennende thrilleren følger vi kaprerne, gislene, politiet, politikerne og mediene - minutt for minutt, hjerteslag for hjerteslag. «De var ti. Ti tilfeldige, hentet ut av sin hverdag og tildelt hovedroller i et drama som snart skulle bli fulgt av millioner av tv-seere verden over. Gislene. De ti som risikerte å dø hvis ikke kaprerne fikk det som de ville.»
………………………………………………………………………………………..
Denne lydboka på 7 plater har eg begynt på for lenge sidan, utan å fullføre. For eit par-tre dagar sidan bestemte eg meg for å lese den ferdig, og begynte på begynnelsen enno ein gong. No har eg fullført. Eg både likte og ikkje likte boka. Handlinga var grei nok, men for meg virka teksten så masete-eg veit ikkje annan måte å forklare det på.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 28. april