søndag, oktober 29, 2017

Bok nr. 28 -2017: Ensomheten

Ensomheten av Ketil Bjørnstad (Nedlastbar lydbok)


«Ensomheten» er en roman om mennesker med en forhistorie
en fortelling om kjærlighetens irrganger, om utroskap og om å våge å se seg selv.

Fiolinisten Susanne Hvasser og bassisten Oscar Enger er musikere i Oslofilharmonien. Lenge har de levd rolige og regelmessige liv. Men sensommeren 2012 settes de begge på prøve. Susanne tvinges til å ta viktige valg når hennes skjulte kjærlighetsforhold til en kjent sosialantropolog avdekkes av mannes kone. Oscar, som bor alene etter at hans utroskap gjennom mange år er blitt avslørt, konfronteres med sin fortid og de valgene hans sønn Andreas er i ferd med å ta.

Hva styrer vårt begjær? Hva får oss til å skjønne at vi lever et annet liv enn det vi egentlig ønsker? Hvilke muligheter har vi til å forandre kurs?

................................................................

Eg har lese ein god del av det Ketil Bjørnstad skriv, og denne boka baud ikkje på store overraskingar. Den er ikkje eksepsjonell på nokon måte, men godt lesbar. Ein artig vri at det er to stemmer som les lydboka. Her er mange "henvisninger" til klasssisk musikk, så eg går sikkert glipp av ein del der. 

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 28.mars. I dag fyller eg 84 år.

Klokka err no17.03, temperaturen ute er+ 10 grader, det er lettskya og fint  I dag har eg fått mange gratulasjonar på nettet -og elles. Eg s...