mandag, august 01, 2016

Bok nr.48 - 2016: De siste metrene hjem

De siste meterne hjem
Personlige fortellinger om å være far, skrevet og lest av prisbelønte Levi Henriksen.
"De siste metrene hjem" inneholder 31 historier om turbolivet med barn og frykten for ikke å strekke til, men også om de fine og ømme øyeblikkene med samtaler om cowboyer, bibelhistorie, skihoppere, Elvis' plutselige død og hvorfor kattemat er farlig. Levi Henriksen mistet sin egen far like før førstemann ble født, og skriver om forsøkene på å fylle hans sko - mannen som alltid lot ham sitte på fanget og kjøre bilen de siste meterne hjem.
............................................................................
Denne boka er på 3 CD-plater, og eg har lese mesteparten mens eg rippa andre bøker.
Eg likar Levi Henriksen ! Men boka egnar seg ikkje som nattlitteratur fordi han legg inn litt musikk innimellom.Av typen køntri/ danseband. Boka kan minne litt om Knausgård i det han fortel om dagleglivet med barna og filosoferer om mange ting. Eg likar begge to. Og eg likar at Levi Henriksen les bøkene sine sjølv.Eg blir litt rørt både av stemma og teksten.Anbefalt.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: torsdag18.april

   Det er nokre år sidan dette bildet vart tatt på Hareid, med alle barnebarna i samme sofa Klokka er no16.56, temperaturen ute er + 10 grad...