lørdag, mars 29, 2014

Bok nr.19 - 2014: Hemmeligheter.


Kate Morton har gjort stor suksess verden over med sine fortryllende romaner. Hennes siste roman er proppet med mysterier, hemmeligheter, tyveri, mord og kjærlighet. 
1959: Det er en varm sommerdag. Mens familien er på fødselsdagsutflukt ved elva som renner like ved gården deres i Suffolk, gjemmer seksten år gamle Laurel seg i en trehytte. Hun tenker på en gutt som heter Billy, en reise til London, og den lysende fremtiden hun ikke kan vente med å komme i gang med. Men før den idylliske ettermiddagen er over, har Laurel blitt vitne til en grufull forbrytelse som endrer alt.
2011: Laurel, som nå er en kjent skuespillerinne, overveldes av skygger fra fortiden. Hun plages av minnene og mysteriet rundt hva hun så den dagen i 1959, og returnerer til barndomshjemmet. Et bilde begynner å avtegne seg idet hun graver i familiehistorien.

......................................................... 
Denne boka kjem i kategorien "Underhaldningsroman", eller som eg også har sett brukt "Den nye dameromanen". Ikkje akkurat den typen bøker er særlig begeistra for. Men bøkene til Kate Morton stiller i ei særklasse. Eg har lese fleire av dei, og synest det er GOD underhaldning. Og eg vil derfor anbefale denne boka. Det einaste eg har å utsette på den er at den er i lengste laget med sine 15 CD-plater. Men kjedelig blir det aldri.Margrete har skrive om boka før.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 28.mars. I dag fyller eg 84 år.

Klokka err no17.03, temperaturen ute er+ 10 grader, det er lettskya og fint  I dag har eg fått mange gratulasjonar på nettet -og elles. Eg s...