mandag, august 07, 2017

Bok nr.22 - 2017: Miss Blackpool

Miss Blackpool
Arbeiderjenta fra Blackpool tar London med storm.
Vi er i England på 1960-tallet. Da Barbara Parker blir kåret til Miss Blackpool, går det raskt opp for henne at hun ikke vil være missedronning. Hun vil få folk til å le, slik heltinnen hennes, Lucille Ball, gjør. Dermed reiser hun fra familien og hjembyen i nord for å søke lykken i London.
Barbara får jobb i parfymeavdelingen i et kjøpesenter i Kensington, samtidig som hun prøver å finne ut hvordan hun skal bli oppdaget. Et tilfeldig møte med en agent gir henne navnet Sophie Straw og muligheten til å komme på audition til en komiserie. Hun får rollen i en BBC-sitcom, og hele folket forelsker seg i henne og serien.
Men etter hvert begynner samarbeidet mellom de involverte i serien å by på utfordringer, og det skal vise seg at ingenting varer evig når livets prøvelser trenger seg på.
«... et forsvarsskrift for populærkulturen og et bitende oppgjør med kultursnobberi.»
Tom Egeland, VG

..................................................................................
Denne lydboka er på 8 CD-plater, men eg har brukt ei evigheit på å komme gjennom den. Eg har ikkje så mykje høve til å lese anna enn på senga, og då sovnar eg. Men eg vart heller ikkje fanga av boka på ein måte som gjorde at eg måtte lese den. På slutten fekk eg lese litt meir i samanheng, derfor likte eg den best. Margrete har skrive om boka før, så les heller hennar kritikk.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 28.mars. I dag fyller eg 84 år.

Klokka err no17.03, temperaturen ute er+ 10 grader, det er lettskya og fint  I dag har eg fått mange gratulasjonar på nettet -og elles. Eg s...