søndag, mars 12, 2023

Bok nr.4 - 2023: Den som elsker deg høyt.

Psykologisk uhygge i ny, spennende serie. Fie og hennes lille familie flytter til en spansk fjellandsby for å finne ro etter noen mørke år. Mens ektemannen Simon jobber som sjømann i Nordsjøen, skal Fie og sønnen Lucas etablere en ny tilværelse i det «ekte» Spania, en times kjøretur unna turistene på Solkysten. Huset de flytter inn i, bærer på en historie. En gravid kvinne hørte truende stemmer gjennom hele svangerskapet. Sakte gikk hun fra forstanden, og på selve termindagen tok hun sitt eget liv. Fie blir som besatt av å finne ut mer om kvinnens skjebne, men blir møtt med illevarslende taushet fra omgivelsene, også fra den tette venninnegruppen hun har blitt en del av. Den som elsker deg høyt er en uhyggelig psykologisk thriller fra et lite, avsondret samfunn der alle vet alt om alle. Og der alle har mørke hemmeligheter. «Kristine S. Henningsens nyeste bok innbyr til slukelesning. [...] Den som elsker deg høyt er en super sidevendende sommerkrim.» Elin Brend Bjørhei, VG«Nifst og underholdende. [...] Et forfriskende og feminint tilskudd til norsk krim. » Fredrik Wandrup, Dagbladet «Kristine S. Henningsens nyeste bok innbyr til slukelesning. [...] Den som elsker deg høyt er en super sidevendende sommerkrim.» Elin Brend Bjørhei, VG «... en av de beste psykologiske thrillerne jeg har lest på lenge. Kristine Storli Henningsen er et friskt pust inn i Thriller-Norge.» Bygdebladet

...................................................................................................................................................................

Denne boka har eg lese på senga, nokre få sider kvar kveld før eg sovna. Det kan vere derfor eg ikkje fekk så godt inntrykk av den. For meg vart det ei litt rotete historie, med mange namn  etc. Det einaste eg syntest var litt artig, var at der kom inn spanske ord og setningar, som eg FORSTOD.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 27.mars

Klokka er no 17.45, temperaturen ute er+ 9 grader, men det er overskya i dag, så det er ikkje så fint som det var i går. Eg sov godt sist na...