onsdag, desember 29, 2021

Bok nr.34 - 2021: For du stjal min lille venn

 

Hun var bare borte i et par timer. Mannen hennes, David, skulle passe på den to uker gamle datteren. Men idet Alice kommer inn på barnerommet og bøyer seg over vuggen, reagerer hun med hysteri. Hvem som helst kan da se at dette ikke er deres baby, men et fremmed lite vesen? David er ikke enig. Han tror at Alice enten lyver eller er blitt sinnsforvirret. Dagene går, spenningen i huset øker, og Davids dominerende mor begynner å ta sønnens parti. Men først da Davids oppførsel går over til å bli fiendtlig og truende, blir Alice redd for alvor. Politifolkene som kommer, Simon Waterhouse og Charlie Zailer lytter, men de er skeptiske. Hvordan kan hun få politiet til å tro henne - før det er for sent?
.................................................................................................................................................
Eg har ikkje lese mange bøker dette året. Grunnen til det er at eg har sett seriar på TV i staden for å lese.
Denne boka las eg som lydbok. Valde den fordi Margrete hadde gikk den bra kritikk. Eg syntest ikkje den var så veldig bra, men las den ferdig. Det er to fortellestemmer i boka, men det er den same som les for begge. Det kan bli litt forvirrande-i alle fall for meg. Hadde her vore to som las, ville det vere enklare å følgje med. Slutten var litt overraskande.

Ingen kommentarer:

DAGBOK 2024: 19. APRIL

  Dette bildet er eit par veker gammalt, eg har ikkje fått orden på bildebruken enno. Klokka er no 17.20, temperaturen ute er+8 grader, det ...