fredag, september 25, 2020

Bok nr. 53-2020: Naken i hijab

Naken i hijab er en roman basert på forfatterens egne erfaringer og opplevelser fra flere år i Egypt. Det gjør romanen spennende, og levende. Før jeg begynte å lese boka sa flere til meg «hvordan kan en nordmann vite hvordan det er i Egypt?», og dermed unngått å lese boka. Dette synes jeg er feil, og veldig dømmende. Jeg synes Gunn Marit Nisja har veldig gode og levende beskrivelser i boka si, at jeg fikk gåsehud flere ganger da jeg leste boka. Beskrivelsene og refleksjonene hun har gjort seg var så gjennomgripende at jeg ikke klarte å legge boka fra meg. Jeg har selv vært i Egypt som turist, men også sett hvordan egyptere lever bak kulissene. Min søster forelsket seg i en egypter da vi var der som turister, og bor i Egypt og har fått barn. Beskrivelsene jeg leste i boka, minnet meg om mine egne opplevelser og refleksjoner i møte med Egypt og menneskene i dette landet. Jeg anbefaler boka på det sterkeste, spesielt for de som skal eller har vært i Egypt........................................... Eg må innrømme at denne boka vart så spennande etter kvart at eg berre MÅTTE lese den ferdig midt på dagen.Anbefalt.( Eg las den på Storytel).

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 28.mars. I dag fyller eg 84 år.

Klokka err no17.03, temperaturen ute er+ 10 grader, det er lettskya og fint  I dag har eg fått mange gratulasjonar på nettet -og elles. Eg s...