søndag, august 28, 2011

Sylta makrell/ sild

Sidan Nils kom heim med så mykje makrell i kveld, fekk eg koke ferdig middagen til i morgon. Då skal vi nemlig ha kald, kokt makrell med rømme og agurksalat. Eg kokar makrellen etter oppskrift frå boka "Fjordamat"-og det blir kjempegodt. 
Ein kan også lage til "fjordsild" på same måten, det er nesten enda betre, men sjeldnare å få tak i. 
Oppskrifta er med koppemål, noko som er ein uting, men koppen som eg brukar tek akkurat 2 dl, så det var lett å rekne om. Kor mykje lake ein må lage til, kjem sjølvsagt an på kor mykje fisk ein kokar; i kveld måtte eg gange oppskrifta med 4. Fisken står seg fleire dagar i laken om ein set den kaldt- men server fisken romtemperert.
                                                              
 Oppskrift

4 sild/makrell
1/2 liter vatn
1 dl eddik (7 %)
1 ss sukker
3/4 ss salt
1ts heil pepar
2 laurbærblad
I oppskrifta som stod i boka var fisken kokt i filetar, derfor er det berekna så lite kokevatn. Men det vanlege er å skjere fisken i stykke, slik ein plar gjere.

1 kommentar:

solveig sa...

Eg liker makrellen best slik. Ein her i huset var skeptisk - før han fekk smake det!

Dagbok 2024: torsdag18.april

   Det er nokre år sidan dette bildet vart tatt på Hareid, med alle barnebarna i samme sofa Klokka er no16.56, temperaturen ute er + 10 grad...