tirsdag, august 23, 2016

Bok nr.56 - 2016: En nødvendig død.

En nødvendig død
Nervepirrende spenning i den femte lydboken om Svend Foyn!
Tønsberg-advokaten Svend Foyn oppsøkes av Kaja Bye. Hun har rømt med sine to små døtre til et sommerhus i Vestfold. Hun blir forfulgt, trakassert og truet på livet av sin ektemann Jonas Bye, et kjent og aktet ansikt fra mediene. Svend Foyn påtar seg å hjelpe henne med å få ordnet skilsmisse, men blir raskt viklet inn i et spill der han stilles ovenfor et drepende dilemma. For Jonas Bye er ikke bare TV-kjendis, han har også ganske mektige og brutale venner.
Rivertonprisvinneren Jan Mehlum har fått et stort publikum med sine bøker om Svend Foyn - Tønsberg-advokaten med mislykket karriere, men stort sosialt hjerte, skilt pappa med tenåringsdatter og sanktbernhardstispe, Jaguar-eier og Coltrane-elsker. På denne svært velregisserte lydboka fra Radioteatret finner du Øystein Røger, Cecilie Mosli, Trond Espen Seim, Lasse Lindtner og Minken Fossheim i hovedrollene.
"En nødvendig død" er en NRK-dramatisering av den femte, frittstående kriminalromanen i serien om Svend Foyn fra Jan Melhum.
.......................................................................
Eg har lese dei fleste bøkene til Jan Mehlum, og for ei stund sidan fann eg to nye bøker av forfattaren på biblio. Då eg kom heim fann eg ut at det var høyrespel, og då leverte eg dei tilbake. Seinare angra eg, og i går lånte eg bøkene på nytt. No har eg høyrt den eine og likte den godt. Det er få personar og dei fleste "kjende" eg frå før.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 23.april

  Eg har ein plass på maskina der eg kan finne "gamle" bilde. Dette er ei av rosene mine, Leonardo da Vinci, trur eg. Eg har lese ...