mandag, juni 29, 2009

Bok nr.42:Livlegens besøk.

Denne boka har eg lese for mange år sidan, men då i papirutgåve.
Eg likte boka godt den gongen, så då eg fann lydbokutgåva, fekk eg lyst å lese den ein gong til. Eg har alltid likt å lese gode bøker fleire gonger, ein får med seg meir for kvar gong, oppdagar stadig noko nytt. Dessutan hugsar eg dårlig, så eg har godt av å repetere.Eg angrar ikkje på at eg las denne for andre gong.
Går ut frå at mange av dykk som les bloggen min også har lese boka. For dei som enno har denne til gode, vil eg berre seie ein ting:Les den!
Dette er ein historisk roman,"based on a true story" som det heiter i filmverda. Scena er det danske hoffet i København under Christian den 7.Ein konge i den lange rekkja av Christianar og Fredrikar i det vi i Norge kallar dansketida.Mange av desse kongane vart erklært sinnsjuke, og fleire var det...Eg skal ikkje gå meir inn på hendinga, men her er fleire intrigar enn i ein amerikansk såpeopera.
Men dette er inga "såpe". Boka er glitrande godt skriven i eit nydelig språk.( No skulle ein vel helst lese den på originalspråket, svensk, men omsetjaren har gjort ein flott jobb.) Noko som er spesielt er at forfattaren ofte gjentek seg sjølv. Ikkje insisterande og påtrengande slik som Jon Fosse, men på ein naturleg og ledig måte.
Opplesaren var eg litt i tvil om til å begynne med. Han las på ein oppstykka måte, med mange pausar, ikkje berre mellom setningane, men midt inni også.Etter kvart forstod eg at desse pausane var nødvendige, i alle fall for meg, sidan eg trengde tida til å fordøye alle fakta.


Denne vesle boka har eg ståande i bokhylla attmed meg, slik at eg kan slå opp når det er noko eg lurer på om dei gamle kongane. Eg vil ikkje påstå at ho er framme KVAR dag, men ho er kjekk å ha. Her kan de lese om Christian den 7. - i fall de ikkje er heilt oppdaterte på han.








Ingen kommentarer:

DAGBOK 2024: 19. APRIL

  Dette bildet er eit par veker gammalt, eg har ikkje fått orden på bildebruken enno. Klokka er no 17.20, temperaturen ute er+8 grader, det ...