onsdag, august 28, 2019

Bok nr. 24 - 2019: Organhøsteren




Forlagets omtale: 
En seksåring får lov til å være alene på lekeplassen i Sande sentrum mens moren er på butikken og handler. Når hun skal hente datteren, er barnet sporløst forsvunnet. Førskolejenta lever med en alvorlig sykdom og har tidligere gjennomgått en lungetransplantasjon. 
En uke senere blir et annet barn borte fra Konnerud barnehage. Det viser seg at hun har en lang sykdomshistorie og at hun ble nyretransplantert i treårsalderen.
Jentene er avhengige av livsviktige medisiner i hverdagen, og tiden jobber mot dem på alle måter. Etterforskerne ved Sande lensmannskontor må etter hvert få hjelp av Kripos for å nøste opp i trådene, når flere organbarn forsvinner på Østlandet.

……………………………………………………………………………………………………….
Denne boka er på 323 tettskrivne sider. Eg er ei utolmodig sjel, og syntest først det gjekk litt treigt, det var for mange uvesenlege ting som vart tekne med i teksten. Men det var noko som dreiv meg til å lese vidare. Boka er godt skriven, og så få vi lære mykje om organdonasjon etc. Heile boka er ei oppmoding om å donere organ.Og slutten vart spennande.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 28.mars. I dag fyller eg 84 år.

Klokka err no17.03, temperaturen ute er+ 10 grader, det er lettskya og fint  I dag har eg fått mange gratulasjonar på nettet -og elles. Eg s...