fredag, juli 27, 2018

Bok nr.24 - 2018: Paradisbakken

Det er nesten 25 år siden Camilla Carlsen ble funnet drept ved stien i det lille skogsområdet midt i Paradisbakken. Saken ble aldri oppklart. Nå gjør Drammens-politiet en ny gjennomgang i håp om at de med nye øyne og nye metoder skal finne en løsning på saken. Camillas beste venninner har alle vært inne til avhør på nytt; nå møtes de på et utested for å diskutere opplevelsen og minnene fra den gang.
Ved baren står en mann og kaster lange blikk mot May, en av venninnene. May går ut for å ta en røyk, mannen følger etter. Morgenen etter blir hun funnet drept i et utstillingsvindu. Måten liket er plassert på forteller at drapspersonen vil sende en beskjed. Politietterforskerne Bitte Røed og Verner Jacobsen må forfølge både fortidens spøkelser og nåtidens ferskere spor. .
…………………………………………………………………………………………………
No har eg lese ut den siste av dei tre krimbøkene av Marit Reiersgård, og eg likte alle tre, sjølv om denne siste vart litt i lengste laget for meg, med sine 400 sider. Men sidan det ikkje var stort anna eg kunne gjere i dag, tok eg meg på tak og las den ferdig. Veldig kjekt å lese bøkene fortløpande i rette rekkefølga. Forfattaren har fått god kritikk for alle bøkene, så det kjem sikkert fleire i samme seiren.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 23.april

  Eg har ein plass på maskina der eg kan finne "gamle" bilde. Dette er ei av rosene mine, Leonardo da Vinci, trur eg. Eg har lese ...