tirsdag, januar 17, 2017

Bok nr. 2- 2017: Når det mørkner

             Når det mørkner av Jørn Lier Horst (Lydbok-CD)           

Møt William Wisting som ung mann!

Stavern 1983: Det nærmer seg jul, og snøen faller tungt. William Wisting er nyslått tvillingpappa og en fersk og ambisiøs konstabel på politivakta. Under et brutalt ran havner han plutselig i sentrum for dramatiske begivenheter, men mer erfarne politimenn overtar etterforskningen.
En vennetjeneste fører ham imidlertid på sporet av en annen forbrytelse. En ikke bare uoppklart, men sannsynligvis også uoppdaget drapssak. Bortgjemt på en forfallen låve står en gammel bil med kulehull i. Og mye tyder på at sjåføren ikke kom levende fra det.
Saken skal forme William Wisting som politimann og gi ham en innsikt han vil bære med seg resten av sin yrkeskarriere: Slekt skal følge slekters gang.

..........................................................
Jørn Lier Horst skriv autentiske politiromanar som mange likar. Eg har likt somme av bøkene hans, men denne var direkte kjedelig etter min smak. Boka er på 4 CD-plater og eg har brukt ei evigheit på å høyre dei. Trur eg har høyrt om att det meste ørten gonger. I dag sette eg meg ned framfor datamaskina og strikka men eg fekk med meg resten. Men spør meg ikkje kva boka handla om.....

Ingen kommentarer:

DAGBOK 2024: 19. APRIL

  Dette bildet er eit par veker gammalt, eg har ikkje fått orden på bildebruken enno. Klokka er no 17.20, temperaturen ute er+8 grader, det ...