mandag, oktober 17, 2016

Bok nr 68. - 2016: Brennemerket

Brennemerket av Eystein Hanssen (Lydbok-CD)

Eksotisk krim fra Bangkoks nådeløse underverden

En ung jente tar livet sitt. Elli, hennes thailandske mor og kjæresten Brage er på ferie i Bangkok og blir vitner til dette. 
Selvmordet og morens gamle demoner trekker Elli mot et drapsmysterium i Bangkoks prostitusjonsmiljø. Snart skjønner Elli at hun selv er like forbundet med saken som moren. Sammen med sin norske kollega Jan Nereng og den lokale politimannen Tep Wattana går hun løs på sin mest kontroversielle etterforskning til nå. Bangkok er ikke et sted man følger reglene. Det er et sted man overlever. Det vet også Ellis motstander, som vil ha henne av dage. Men hvem er han? Og hvem er venn og hvem er fiende blant lokale politifolk og eksilnordmenn?
Brennemerket er en fargerikt skildret, actionfylt reise i Bangkoks underverden - blant MC-gjenger, bordellene i Patpong, i de norske miljøene i Thailand - og ikke minst i Ellis egen familiehistorie.
..................................................
Om innhaldet i boka kan de lese det eg fann på nettet. Eg må berre seie at eg likte ikkje boka. Skildringa av Bangkok fekk meg ikkje til å reise dit i alle fall. Eg fann ikkje ut at boka gav meg noko.

Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: 23.april

  Eg har ein plass på maskina der eg kan finne "gamle" bilde. Dette er ei av rosene mine, Leonardo da Vinci, trur eg. Eg har lese ...