mandag, oktober 24, 2016

Bok nr.69 - 2016: Syndenes forlatelse

Syndenes forlatelse (lydbok) av John Hart

Omtale fra forlaget
Etter fire års stillhet fra spenningsmesteren John Hart - den litterære thrillerens mester, er «Syndenes forlatelse» er en svært etterlengtet utgivelse som innfrir til det fulle.

Elizabeth Black er en omstridt helt, politikvinnen som egenhendig reddet en ung jente fra en låst kjeller og drepte to brutale kidnappere. Men hun er også en kvinne med en fortid og en hemmelighet. Og hun er ikke den eneste. Politimannen Adrian Wall blir endelig løslatt etter tretten års fengsling og mishandling for et drap han kanskje ikke har begått. Den første han møter utenfor murene er en fjortenåring som venter på ham med en revolver for å hevne drapet på sin mor. Men gutten er Adrians minste problem - han erkjenner snart at livet var tryggere i fengsel. Og mens de alle på hver sin måte søker syndenes forlatelse, blir et lik svøpt i mykt lin oppdaget på alteret i en forlatt kirke dypt inne i skogen.

.......................................................................................
Eg har likt bøkene til denne forfattaren og denne var heller ikkje så verst. Men det blir skrive mykje krim, og mange av bøkene kjem også som lydbøker. Derfor skal det godt gjerast å skrive krim som ikkje inneheld ein del klisjear. Denne boka er veldig amerikansk, på den måten at den på samme tid er brutal, røff og litt sentimental. Her skjer det også mykje som eg ikkje kunne hendt i vårt land.
John Hart spelar alltid på kjærleiken mellom foreldre og barn, det gjer han her også. Boka har fått terningkast 5, og eg likte veldig godt opplesaren. Meir vil eg ikkje skrive-det kan øydelegge for andre som skal lese den etter meg.

Ingen kommentarer:

DAGBOK 2024: 19. APRIL

  Dette bildet er eit par veker gammalt, eg har ikkje fått orden på bildebruken enno. Klokka er no 17.20, temperaturen ute er+8 grader, det ...