mandag, mars 14, 2016

Bok nr.18 - 2016: Kvikksand

Kvikksand
Henning Mankell:


Tankebok av Henning Mankell om et menneske og hele menneskehetens livsvilkår.                
                                                         
I januar 2014 fikk jeg beskjed om at jeg hadde en alvorlig type kreft som hadde spredd seg.
Kvikksand er ikke en bok som handler om død og undergang, men om hva det innebærer å være et menneske.
Jeg har gjort en vandring, fra barndommen min og til den jeg er i dag. Jeg vil fortelle om hendelser som har hatt avgjørende betydning for meg og om mennesker som har gitt meg nye perspektiver. Og om menn og kvinner som jeg aldri har truffet, men som jeg ønsker jeg kunne ha møtt.
Jeg forteller om kjærlighet og sjalusi, om mot og redsler. Om hvordan det er å leve med en dødstruende sykdom.
Det er en bok om hvordan menneskeheten lever og har levd, om hvordan jeg selv har levd. Og ikke minst, den store livsgleden.
....................................................................
 Henning Makell seier sjølv best kva boka handlar om. Boka er lettare å lese enn det ein skulle tru, ikkje dyster og tung. Eg har likt boka godt, til tross for at eg vegra meg for å lese den i utgangspunktet.(Eg veit jo at han døde, så happy end kunne eg ikkje forvente) Finn Schau les godt, utan å bli teatralsk. Slik eg likar det. Boka er anbefalt på det varmaste.







Ingen kommentarer:

Dagbok 2024: torsdag18.april

   Det er nokre år sidan dette bildet vart tatt på Hareid, med alle barnebarna i samme sofa Klokka er no16.56, temperaturen ute er + 10 grad...